LinkedIn gaat live … en dat is goed nieuws voor jouw bedrijf!

Video is the future. Helemaal als die video content live bekeken kan worden. Na Twitter, Instagram en Facebook waagt LinkedIn dan ook eindelijk de sprong, en lanceren ze LinkedIn Live. Maar hoe gaat dat er precies uitzien, en wanneer kunnen wij deze functie gebruiken? Dat hebben we even voor je uitgezocht.

 

Nog even geduld …

In de Verenigde Staten is LinkedIn al volop aan het bèta-testen, en binnenkort gaan enthousiastelingen een formulier kunnen invullen om een test voor hun bedrijf aan te vragen. Ondertussen heeft LinkedIn ook al toonaangevende video publishers als Wirecast en Switcher Studio en invloedrijke individuele gebruikers ingeschakeld om live-videovoorbeelden te maken. Zodra al die testen achter de rug zijn en LinkedIn de nodige verbeteringen heeft aangebracht, krijgen we allemaal de kans om zelf live-video’s te maken.

 

Focus op interactie

Eén ding valt meteen op als je de beschikbare LinkedIn Live-video’s bekijkt: er is extra veel plaats voor commentaren. Als je de live-première van Daniel Roth (niet toevallig editor-in-chief bij LinkedIn) bekijkt, valt meteen op dat de interactie centraal geplaatst wordt. Daar waar opmerkingen en vragen van volgers op Instagram nog moeilijk leesbaar zijn onderaan de livevideo, verschijnen hier grote tekstbubbels die samen meer dan de helft van het scherm innemen. Er bestaat dus geen twijfel over: op LinkedIn draait het echt om een uitwisseling van ideeën tussen videomakers en hun publiek.

 

Live in 3,2,1 …

En daar ligt net het grote voordeel van de live-functie. Door jezelf ‘echt’ te tonen, zonder vast scenario, en te reageren op input van je (potentiële) klanten genereer je enorm veel vertrouwen. Vertrouwen dat je weer kan gebruiken om je klantenbasis verder uit te bouwen. Zo krijgen je kijkers echt het antwoord dat ze zoeken, en krijgt jouw business een boost.

 

Benieuwd hoe zo’n livevideo precies in z’n werk gaat en wat deze functie voor jouw bedrijf kan betekenen? Contacteer ons dan snel voor een gesprek!

Geschreven door:
Dorien Breels
LinkedIn
Social Media
Live video
Video