Loods extra klanten naar je winkel(s) via Waze!

Waze is zondermeer de meest populaire en meest efficiënte community driven GPS-app die momenteel op de markt is. Op piekmomenten zijn er in de Benelux tot 80.000 automobilisten die simultaan Waze gebruiken. Het totaal aantal regelmatige gebruikers is een veelvoud van dit aantal. Wereldwijd zouden er meer dan 150 miljoen automobilisten zijn die navigeren via Waze.

De reden van het succes? Waze werkt op basis van real-time informatie van zijn gebruikers en is daardoor een stuk efficiënter dan de standaard gps in je wagen. Het is Waze en eigenaar Google uiteraard niet ontgaan dat deze never ending informatiestroom ook commercieel interessant kan zijn. Et voilà daar is Waze Local, de nieuwste advertentietool van Waze, specifiek voor kleinere, lokale bedrijven. Voor grotere bedrijven en ketens met meer dan 50 winkels is er al langer Waze for Brands. Meer gesofisticeerd, maar uiteraard ook duurder.

Kort samengevat kan je via Waze Local automobilisten in de buurt naar je winkel(s) leiden. Waze Local speelt perfect in op de hyperlocal marketingtrend en verbindt lokale bedrijven met lokale automobilisten.

Waze Local biedt de adverteerder drie mogelijkheden aan: branded pins, promoted search en zero speed takeover.

Branded pins tonen automobilisten dat jouw winkel of bedrijf op of in de buurt van hun route ligt. Waze-gebruikers kunnen op de branded pin klikken voor meer informatie over het verkooppunt en over de route naar het verkooppunt. Arrows zijn een variant op deze pins, maar zijn enkel beschikbaar voor Waze for Brands.

waze_1

Promoted search: jouw winkel zal als eerste verschijnen tussen de zoekresultaten van een bestuurder die in de buurt van jouw locatie zoekt naar vergelijkbare diensten. Doet dit je denken aan Google Search? Da’s dan waarschijnlijk geen toeval.

waze_2

Zero speed takeover: als een wagen minimaal 3 seconden stopt de omgeving van je winkel, ziet de bestuurder een pop-up. Via één klik krijgt hij dan extra info over je winkel.

waze_3

Bovendien zijn er mogelijkheden om pushberichten te sturen en kan je aan elke advertentievorm een banner toevoegen met een call-to-action. Je zorgt er best voor dat je CTA’s gericht zijn op een zo direct mogelijke interactie met de bestuurders. Ketens met meerdere winkels kunnen al hun winkels in één campagne integreren. Vanaf 50 winkels kies je wel beter voor Waze for Brands.

Ook de segmentatiemogelijkheden zijn prima. Zo kan je Waze-ads instellen op basis van doelgroeptargeting en real-time-targeting.

En het leukste van al, Waze Local is (voorlopig?) bijzonder betaalbaar! Bedrijven met minder dan 10 locaties kunnen starten vanaf $2 met een Waze starteraccount. Een Waze plusaccount is duurder maar biedt meer mogelijkheden.

Is Waze ook iets voor jouw onderneming? Neem dan zeker contact met ons op.

Geschreven door:
Annelies Hendrix
hyperlocalmarketing
gpsmarketing