Waarom de nieuwe Google Shoppable Ads zo geweldig zijn voor jouw bedrijf!

Een beeld zegt meer dan duizend woorden – zeker voor de internetgeneratie. Daarom zet Google Ads voor z’n allernieuwste innovatie niet in op tekst, maar wel op Images, die vanaf nu shoppable gemaakt kunnen worden.
Maar wat wil dit nu precies zeggen voor jouw online-marketingstrategie? 

Een nieuwe plek voor ads
Tot nu toe kon je ook al Shopping Ads gebruiken, advertenties die boven de zoekresultaten voor afbeeldingen verschenen. Maar deze nieuwe Shoppable Ads worden niet langer van de resultaten zelf gescheiden, zodat ze gewoon tussen twee ‘normale’ afbeeldingen staan. Een veel logischere plek om op te klikken voor potentiële klanten, en ook een meer organische plaatsing op de pagina. 

Meteen shoppen
Gebruikers die over je Shoppable Ad bewegen met hun muis, krijgen labels met de naam, de prijs en/of USP van je product te zien. Klikken ze op z’n label? Dan komen ze in de webshop terecht, net zoals bij Instagram. Zo wordt de weg van zoekresultaten naar webshop super kort. En dat zou op z’n beurt weer meer sales moeten genereren …

Klaar voor een kleine revolutie?
Momenteel is de testfase nog volop bezig, maar de officiële lancering van de Shoppable Ads zou niet te lang op zich mogen laten wachten. Wij geloven dat deze nieuwe advertentievorm een kleine revolutie kan ontketenen op het gebied van online retail. Wil je er nu al meer over te weten komen of bespreken wat Shoppable Ads voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan snel contact met ons op!
 

shoppable ads

 

Geschreven door:
Dorien Breels
Conversie optimalisatie
Google Ads
Shoppable ads