X2O

Bathrooms on the internet

Markedeer ontwikkelde voor dit project:

  • Een analyse van traffic en conversie binnen e-commerce
  • Een Google Adwords campagne om de online verkoop te promoten en traffic naar de webshop te vergroten

SEO en SEA
De start: een keywordanalyse waarin we zochten naar het potentieel van bepaalde zoektermen. Op basis daarvan stelden we een geïntegreerde SEO/SEA strategie op punt. We bepaalden de trefwoorden en de targetting (breed, exact en woordgroep) en segmenteerden naar regio’s. De bidding strategy op Google Adwords werd bepaald op basis van (de positie van) trefwoorden, regio’s, toestellen (desktop, mobile, tablet) en dagplanning.

google adwords digital services e-commerce conversie verhogen X20

Gedetailleerde rapportage
Elke campagne wordt dagelijks geanalyseerd. We voorzien wekelijkse en maandelijkse rapporten per mail. Elke 3 maanden voorzien we een uitgebreide face-to-face rapportage. We focussen daarbij op:

  • De herkomst van toestellen en omzet per toestel
  • De herkomst van het bezoek (organisch, adwords, social media, …)
  • Conversies op productniveau: wat wordt er effectief verkocht in de e-shop
  • Conversies per winkelopzoeking
  • Conversiekost, conversieratio, conversiepercentage en effectieve productopbrengst van de Adwords campagne
  • De betalingsfunnel: in trechtervorm geven we weer waar er uitval is en hoe we dit kunnen bijsturen
  • Verbeterpunten op het vlak van SEO
  • KPI’s: we gebruiken een benchmark van de sector

Indrukwekkende resultaten
Na 3 maanden heeft de campagne het volgende opgeleverd:

  • Click-through rate:
    • Voor: 1,09%
    • Na: 4,86%
  • Conversiepercentage:
    • Voor: 2,84%
    • Na: 26,80%
  • Kosten/conversie:
    • Voor: 9,43 euro
    • Na: 2,07 euro
SEO
SEA
Google Analytics
Conversie optimalisatie