Supertank

Supertank kleurt oranje

Op de speeldagen van de nationale voetbalploeg, op oranje feestdagen en tijdens belangrijke schaatswedstrijden – de zogenaamde oranjedagen – kunnen Supertank klanten genieten van extra kortingen.

De klanten maken iedere maand via een scan van het tankbonnetje en een zo juist mogelijk antwoord op de wedstrijdvraag kans op 250 euro gratis brandstof. Ook loyaliteit wordt beloond want de winnaar op jaarbasis kan een jaar gratis rijden met de oranje Supertank Mini Cooper.

Om heel deze campagne succesvol in de markt te zetten en te stroomlijnen ontwikkelde Markedeer het digitale wedstrijdmechanisme en de Supertank app. Via de app, die je zowel in de iOS- als Android appstores kan downloaden, worden de klanten niet alleen geïnformeerd over de kortingsacties, het wedstrijdmechanisme, de maandelijkse winnaars en hun persoonlijke wedstrijdranking, maar ook over de locaties van de tankstations, de actuele brandstofprijzen enz. Parallel aan de app bouwde Markedeer ook de nieuwe supertankoranjeboven.nl site waarop de app-info verder uitgediept wordt. Zowel de app als de site zijn gekoppeld aan een Drupal CMS. Dankzij een door Markedeer ontwikkelde API (application programming interface) kunnen wijzigingen op beide platformen heel eenvoudig in één beweging uitgevoerd worden.

Het volledige oranjeconcept werd samen met ons moederbedrijf Pubmarket! ontwikkeld. Zij verzorgen eveneens de ondersteuning van de oranjedagen via social media. Voor de tankstations realiseerde Pubmarket! een complete set POS-materiaal met onder meer posters, leaflets, vlaggen, spandoeken en animaties voor het interne televisiecircuit en ledboardings.

Ontdek ook:

We doen het ‘effe anders’ voor Sezoens

Social media management voor 11 McDonald’s vestigingen

Nieuwe website voor De Ceuster & Co

Alle lokale webshops op 1 plek voor RetailDetail

Een shopping-app om verliefd op te worden

We’re like marketeers with a PhD in Digital. We offer 
end-to-end digital solutions that work.