Vavantas

Een shopping-app om verliefd op te worden

Verrassend veel Vavantas
In 2019 koos Vavantas voor een nieuwe baseline. En die ‘Verrassend Veel Vavantas’ moest natuurlijk weerspiegeld worden in al hun communicatie naar (potentiële) klanten toe. Daarom hebben we voor Valentijn voluit ingezet op hun enorm omvangrijke assortiment. Niet alleen in de copy en de beelden voor traditionele en sociale media, maar ook in de ontwikkeling van een volledig nieuwe shopping-app. 
Met deze Facebook-applicatie wilden we vooral (potentiële) klanten aanspreken, die nog met twijfels zaten over hun cadeaukeuze voor Valentijn. In de app hoefden de tortelduifjes enkel aan te geven of hun liefste een man of een vrouw is, hoe oud die is, van welke soort cadeaus hij of zij houdt en hoeveel budget ze te besteden hadden. Het resultaat? Een persoonlijke gift list waarmee je meteen naar Vavantas kon trekken. Je kon dit lijstje zelfs delen op Facebook, kwestie van een hint te geven aan je wederhelft. 


Online promoten voor offline sales
Facebook was tevens ook één van de belangrijkste plekken waar de Valentijnsapp in de kijker geplaatst werd, door middel van promoted posts. De andere online spots waar de app gedeeld werd? Hbvl.be, met homepage-banners en een nieuwsbrief die naar alle bestaande klanten gestuurd werd. 
We kijken met heel veel liefde terug op dit project …

 

Valentijn_app_vavantas

 

Facebook app
App
Social Media