Sezoens

We doen het ‘effe anders’ voor Sezoens

Midden 2019 kwam Sezoens bij ons – en de collega’s van Pubmarket! – aankloppen. Niet voor een mailing of een social media-post, wel voor een complete ommezwaai in hun communicatiestrategie en zelfs productaanbod. Een bijzonder project in een ongeziene situatie.

Het start met de smaak

Het begon allemaal met een smaaktest voor de nieuwe Sezoens-bieren, in onze eigen kantoren. Daarop volgde een make-over van de hele merkidentiteit. Allemaal door de toppers van Pubmarket! En daarna was het aan ons …

Hier brouwt iets …

Sezoens stond voor iets compleet nieuws, en dus moest er ook geteased worden … dat deden we met een, in recordtijd opgezette teaserwebsite en bijhorende, in de Sezoensfabrieken gefilmde promovideo. Zo lieten we vermoeden dat er ‘iets aan het brouwen’ was.

Daaraan gekoppeld? Awareness-ads op Facebook en Instagram, maar ook een uitgebreide Google Ads-campagne, die ook nu nog doorloopt.

Op basis van een uitgebreide strategische oefening gingen we aan de slag voor een volledig nieuwe Sezoens-website. Met als toverwoorden: kleurrijk, intuïtief, vlot en rock ’n’ roll. Het design – met heel wat fijne details zoals de bewegende Winter- en Zomermannekes – was nog maar het begin, want we voerden natuurlijk ook een diepgaande UX- en UI-analyse uit, om te weten te komen wat bezoekers precies nodig hebben en aangenaam vinden. Op basis daarvan bouwden we een skelet, waar we makkelijk nieuwe pagina’s en functionaliteiten in konden verwerken. Wat al snel nodig bleek!

Storm in een glas

Ondertussen werd ook aan de copy van de uiteindelijke hoofdwebsite de laatste hand gelegd, met extra veel nadruk op vlotheid en SEO-optimalisatie. Toen gebeurde er iets wat niemand had kunnen voorspellen: de coronacrisis sloeg toe.

Daar zit muziek in

Het gevolg? We moesten enorm reactief zijn, snel veranderingen doorvoeren en altijd bij de pinken zijn. We haakten aan bij de Parklife XL-concerten, een prachtig initiatief van het Hasseltsé Café Café. Alle Sezoens-fans kregen de kans om samen met hun bubbel een coronaproof tafel te winnen tijdens deze events. Hoe? Via posts en ads op Instagram en Facebook werden ze naar een aparte landingspagina geleid, waar ze een wedstrijdformulier moesten invullen. En voor eens kans om Hooverphonic of Daan live te zien doe je dat natuurlijk graag.

De persaandacht? Die namen we er natuurlijk graag bij. Zelfs in deze tijden mensen – veilig – samenbrengen. Da’s precies waar Sezoens én Markedeer voor staan.

Alles zo snel op poten zetten was een hele uitdaging, maar eentje die de moeite meer dan waard was.

Want nu staat de Sezoens-communicatie als een huis, en kan hij heel wat stormen doorstaan. Klaar voor de lancering van een nieuw bier dit eindejaar, dus. Hou zeker sezoens.be in de gaten!