Prik & Tik

How to keep a community thirsty

Een online Facebookcommunity voor dorstige mensen? Ja, graag! Precies wat we deden voor Prik & Tik.

Markedeer ontwikkelde voor dit project:

  • Een Facebook community
  • Contentmarketing
  • Facebook advertising
  • Activatie van community via apps

Bal Masqué
We kozen ervoor om een beetje incognito te gaan, en niet te werken met de naam ‘Prik & Tik’, maar met ‘Daar drinken we eentje op’. Dit is de slogan van Prik & Tik en refereert naar de talrijke momenten en situaties waar mensen ‘er graag eentje op drinken’. Op de pagina zelf leggen we natuurlijk wel voortdurend de link naar Prik & Tik.

Een beproefd recept
De community wordt wekelijks geserveerd met een combinatie van goede content die speciaal op haar werd afgestemd, interactieve wedstrijden en slimme advertising. Met als doel de community steeds groter te maken, natuurlijk.

facebook activatie apps contentmarketing facebook advertising PrikenTik

Echte drinkebroers
Op een kleine 3 jaar tijd zijn we van 0 fans naar 25.000 fans gegaan. Maar dat is niet het belangrijkste criterium: het gemiddeld maandelijks bereik bedraagt 183.000 mensen. 14% van onze fans is dagelijks bezig met onze Facebookpagina. Dit uit zich in de vele vind-ik-leuks, shares en reacties op onze Facebook posts. Opvallend was de enorme piek tijdens de zomermaanden: maar liefst 31% (!) van onze fans waren toen nauw betrokken met de pagina. De pagina lééft, dus. En daar drinken we eentje op!

Toasten met Mark Zuckerberg
Facebook heeft ‘Daar drinken we eentje op’ opgenomen als standaard activiteit.

facebook activatie apps contentmarketing facebook advertising PrikenTik

En ze stellen het ‘Prik&Tik-handje’ ter beschikking als emoticon!

facebook activatie apps contentmarketing facebook advertising PrikenTik

 

Facebook
Contentmarketing
Conversation management
Facebook Advertising