Esprit

Show your Esprit!

Kledingwinkel Esprit zocht in 2015 een manier om de zichtbaarheid van zijn winkels in Nederland te vergroten. Samen met Pubmarket! werd hiervoor o.a. een heuse Facebookwedstrijd ontworpen. 

visibility facebookpagina facebookwedstrijd contentmarketing Top Model Esprit

In samenwerking met Pubmarket! en Esprit Nederland organiseerden we een Top Model wedstrijd op Facebook. De opzet was simpel: in iedereen schuilt een topmodel. En daarom werd in alle deelnemende winkels de Top Model wedstrijd gelanceerd. Wat er concreet gebeurde? Een fotograaf benaderde toevallige voorbijgangers om zich te laten fotograferen en deel te nemen aan de actie. De ene keer had hij daar al wat meer overtuigingswerk voor nodig dan de andere keer. ;-)

De kersverse topmodellen kregen de foto toegestuurd, en konden hem uploaden op hun Facebook en de Facebook-pagina van Esprit. Het doel? Zoveel mogelijk likes verzamelen en Esprit’s Top Model worden. Een status die goed was voor het winnen van een flinke kledingcheque.

visibility facebookpagina facebookwedstrijd contentmarketing Top Model Esprit

Deze lokale actie was een groot succes: 509 deelnemers verspreid over de vijf winkels. En een totaal aantal van 14.264 uitgebrachte “likes”.

Een geslaagde actie dus, zeker rekening houdend met het beperkte Facebook Ad budget!

Markedeer ontwikkelde voor dit project:

  • Een Facebookpagina
  • Een Facebookwedstrijd
  • Contentmarketing
Facebook
Facebook app
Contentmarketing