Shopify gaat in zee met het snelst groeiende platform

Of je er nu zelf al eens op verdwaalt of je (klein)kinderen er urenlang mee in de weer ziet: TikTok heeft zich in recordtempo opgewerkt tot een onmisbare app. Merken en marketeers laten hem nog (te) vaak links liggen maar … daar gaat snel verandering in komen! TikTok heeft namelijk de handen in elkaar geslagen met Shopify en gaat in de heel nabije toekomst ook een shopfunctie aanbieden.

De webshopaanbieder Shopify is een crack in het zichtbaar maken van hun merken en producten. Het lijkt dus ook niet meer dan logisch dat ze bij TikTok gingen aankloppen. Heb jij al een webshop? Dan wordt het extra handig om aan social commerce te doen op de filmpjesapp. En er zijn weinig dingen die zo’n impact hebben op je online verkoop als video’s met ‘shoppable ads’. 
Bovendien kun je, net als in Facebook en Instagram, zelf kiezen aan wie je ads getoond worden, op basis van leeftijd, gedrag en gender. Maar, beter nog, ook in functie van de videocategorieën die je het vaakst bekijkt. Dus als je graag naar work-out TikToks kijkt, toont de app je sneakers of proteïnerepen.
Met de rapportagefunctie kun je dan weer in de gaten houden wie je ads bekijkt, je website bezoekt of zelfs hoeveel verkopen je realiseert. Een fijne aanvulling voor je social media-portefeuille.

Ook voor mijn bedrijf?
In de Verenigde Staten is het al zover. Maar binnen de kortste keren (waarschijnlijk begin 2021) kunnen ook wij de functie gebruiken. En om te weten of je mee op de kar moet springen, is het essentieel om je doelgroep te kennen. Wil je graag Gen Z, mensen geboren tussen eind jaren ’90 en 2015, bereiken? Dan is TikTok echt een slimme zet!