Inbound marketing & automation

‘Pushy’ reclameboodschappen hebben hun beste tijd gehad. Consumenten zitten bij voorkeur zelf in de drivers seat en worden niet graag ongevraagd onderbroken. Marketeers moeten zich aanpassen aan deze nieuwe realiteit en inbound marketing is daarvoor de geknipte strategie. Inbound marketing is een strategische aanpak die ervoor zorgt dat potentiële klanten jouw merk, product of dienst zelf ontdekken in hun zoektocht naar oplossingen en garandeert zo een constante instroom van bezoekers. Als je weet dat ongeveer 75% van je online bezoekers nog niet klaar is om onmiddellijk te kopen, dan besef je meteen hoe belangrijk het is dat het proces niet eindigt bij een eerste bezoek aan je website. Je moet je bezoekers doorheen de volledige buyer journey leiden. Dat is precies wat inbound marketing doet.

Inbound marketing is behoorlijk arbeidsintensief, maar marketing automation kan je helpen om de deze workload te verlichten en … te personaliseren. Het kan paradoxaal lijken maar via automatisatie kan je de communicatie naar je leads inderdaad beter personaliseren. Marketing automation tools zoals HubSpot en SharpSpring doen in essentie drie dingen: zij segmenteren je database, sturen de juiste boodschappen op het juiste moment naar het juiste segment en zorgen voor de overgang van een marketing qualified lead (MQL) naar een sales qualified lead (SQL).

Onze markedeers helpen je graag om deze complexe maar efficiënte marketing funnel op te starten.

Niet persé maatpakken, maar wel maatwerk! Kom langs en vertel ons wat je zoekt