Voortdurend van platform veranderen? Daar heeft geen enkele gebruiker zin in … en dus integreren meer en meer social media-reuzen een shoppingfunctie in hun app. Eerder vertelden we je al over Facebook en Instagram. En als de grootste messaging-app van de wereld kon WhatsApp natuurlijk niet achterblijven. Bovendien ligt een winkelmandje perfect in lijn met de rest van de WhatsApp Business-strategie die de focus legt op vlotte service en gebruiksvriendelijkheid voor kleine ondernemers en hun klanten.

Hoe werkt het?

Shoppen op WhatsApp verloopt een beetje anders. Om het winkelmandje te gebruiken, moet een (potentiële) klant al contact hebben met je bedrijf. Is dat zo? Dan kan je met één klik een catalogus doorsturen. Daaruit kunnen verschillende producten gekozen worden. De bestelling vindt dan als 1 makkelijk bericht de weg terug naar jou.  

Praktisch voor de opvolging, administratie en jouw boekhouding. En de klant? Die heeft er alleen maar voordelen van!

Wil jij met het WhatsApp winkelmandje aan de slag? Neem dan contact met ons op! 
Op zoek naar nog meer tips voor je e-commerce? Lees zeker dit artikel.